Tulang yang kuat dan pemakanan yang diperlukannya



                                                  

Tulang kita  adalah hidup dan seperti sel-sel atau tisu-tisu lain dalam badan kita,oleh itu  ia perlu diberi makan juga. Tulang yang tumbuh dan terjaga dengan baik dan sempurna akan menjadikan badan anda lebih tinggi dan lebih kuat. Tulang yang sihat juga dapat menyokong badan anda supaya kita  boleh menjadi seaktif mungkin seperti  yang kita inginkan.


Makanan Untuk Tulang


Tulang anda adalah keras dan tumpat kerana ia dipenuhi dengan mineral seperti kalsium dan fosforus. Untuk memastikan tulang anda sentiasa tumpat, anda perlu selalu membekalkannya dengan kalsium. Anda juga memerlukan vitamin D, yang membina tulang dan membantu kecekapannya menyerap kalsium.


Selagi  anda mengamalkan   pemakanan dengan cara yang sihat, anda tidak perlu mengambil pil vitamin D atau  pil kalsium. Kalsium boleh didapati daripada susu, keju, makanan bijirin, ikan bilis, kacang soya dan sesetengah sayuran, manakala vitamin D daripada sinaran matahari!



Bagi anda  yang  menghadapi  masalah patah atau retak  tulang  dan berhajat untuk   mendapatkan  ramuan rawatan  patah  tulang untuk   mempercepatkan proses  penyembuhan, bolehlah  hubungi  kami di talian +6013-524 3005 atau hubungi Tabib di Facebook dengan  klik di sini

0 comments:

Post a Comment

Free Website templatesFree Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesSEO Web Design AgencyMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates