Tulang Yang Mudah Patah




Seandainya kita  tidak menjaga tulang anda dengan baik pada waktu sekarang, kita  akan mengalami kepatahan tulang dan kesakitan teruk ketika lanjut usia, jika kita dipanjangkan umur oleh Allah Taala.


Ini adalah kerana kerana tulang kita  hanya boleh menyerap mineral sehingga kita  berumur lebih kurang 30 tahun. Selepas itu, tulang kita semua perlu bergantung kepada kalsium dan fosforus yang kita simpan dalam badan  semenjak bertahun-tahun dahulu. Jika tulang kita  tidak mempunyai cukup kalsium, ia akan mudah patah dan retak. Ini ialah sejenis penyakit yang dipanggil osteoporosis. Penyakit ini sangat menakutkan, kerana tulang-tulang kita akan tiba-tiba patah tanpa sebab, atau  pun jika kita  terjatuh sedikit.



Cara yang terbaik untuk menguatkan tulang kita  ialah dengan mengambil makanan yang banyak mengandungi kalsium seperti susu, keju dan yogurt, bersenam selalu dan jangan merokok. Kita  mesti  mengamalkan tabiat pemakanan dan penjagaan ini dari sekarang, bukan apabila kita telah berumur 50 tahun, kerana masa itu sudah terlalu lambat.


Bagi anda  yang  menghadapi  masalah patah atau retak  tulang  dan berhajat untuk   mendapatkan  ramuan rawatan  patah  tulang untuk   mempercepatkan proses  penyembuhan, bolehlah  hubungi  kami di talian +6013-524 3005 atau hubungi saya di Facebook dengan klik di sini

0 comments:

Post a Comment

Free Website templatesFree Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesSEO Web Design AgencyMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates